Σήμερα, στην πραγματικότητα, είναι μια πολύ ξεχωριστή μέρα για μένα, γιατί έχω τα γενέθλιά μου. Και έτσι, σας ευχαριστώ όλους για τη συμμετοχή σας στο πάρτι. Αλλά κάθε φορά που κάνετε ένα πάρτι, υπάρχει κάποιος εκεί για να το χαλάσει. Σωστά?
Και είμαι φυσικός, και αυτή τη φορά έφερα μαζί και έναν άλλο φυσικό για να το κάνει. Το όνομά του είναι Άλμπερτ Αϊνστάιν - επίσης Άλμπερτ - και είναι αυτός που είπε ότι το άτομο που δεν έχει κάνει τη μεγάλη συνεισφορά του στην επιστήμη μέχρι την ηλικία των 30 ετών δεν θα το κάνει ποτέ.
Τώρα, δεν χρειάζεται να ελέγξετε τη Wikipedia ότι είμαι πάνω από 30.
Οπότε, ουσιαστικά, αυτό που λέει σε μένα, και σε εμάς, είναι ότι όταν πρόκειται για την επιστήμη μου, είμαι νεκρός.
Λοιπόν, ευτυχώς, είχα το μερίδιο της τύχης στην καριέρα μου. Γύρω στα 28 μου, άρχισα να ενδιαφέρομαι πολύ για τα δίκτυα και λίγα χρόνια αργότερα, καταφέραμε να δημοσιεύσουμε μερικές βασικές εργασίες που ανέφεραν την ανακάλυψη δικτύων χωρίς κλίμακα και πραγματικά γέννησαν έναν νέο κλάδο που ονομάζουμε δικτυακή επιστήμη σήμερα.
Και αν σας ενδιαφέρει πραγματικά, μπορείτε να πάρετε διδακτορικό τώρα στην επιστήμη των δικτύων στη Βουδαπέστη, στη Βοστώνη, και μπορείτε να το σπουδάσετε σε όλο τον κόσμο.
Λίγα χρόνια αργότερα, όταν μετακόμισα στο Χάρβαρντ για πρώτη φορά, με ενδιέφερε ένας άλλος τύπος δικτύου: εκείνη την εποχή, τα δίκτυα μέσα στον οργανισμό μας, πώς συνδέονται τα γονίδια και οι πρωτεΐνες και οι μεταβολίτες μεταξύ τους και πώς συνδέονται με τις ασθένειες. Και αυτό το ενδιαφέρον οδήγησε σε μια μεγάλη έκρηξη στην ιατρική, συμπεριλαμβανομένου του Τμήματος Ιατρικής Δικτύου στο Χάρβαρντ, που έχει περισσότερους από 300 ερευνητές που χρησιμοποιούν αυτή την προοπτική για τη θεραπεία ασθενών και την ανάπτυξη νέων θεραπειών.
Λοιπόν, σκεφτήκαμε ότι, σε κάποιο βαθμό, η επιτυχία μας καθορίζεται από τα δίκτυα στα οποία ανήκουμε — ότι τα δίκτυά μας μπορούν να μας ωθήσουν μπροστά, αλλά μπορούν να μας τραβήξουν πίσω.
Και ήμουν περίεργος αν μπορούσαμε να χρησιμοποιήσουμε τη γνώση και τα μεγάλα δεδομένα και την τεχνογνωσία όπου αναπτύσσουμε με τα δίκτυα για να ποσοτικοποιήσουμε πραγματικά πώς συμβαίνουν αυτά τα πράγματα. Αυτό είναι αποτέλεσμα από αυτό:
Φτιάξαμε ένα δίκτυο με τις γκαλερί και τα μουσεία που συνδέονται μεταξύ τους. Και μέσω του χάρτη που χαρτογραφήσαμε πέρυσι, μπορούμε να προβλέψουμε με μεγάλη ακρίβεια την επιτυχία ενός καλλιτέχνη, αν μου δώσετε τα πρώτα πέντε εκθέματα που είχε στην καριέρα του.
Λοιπόν, καθώς σκεφτήκαμε την επιτυχία, συνειδητοποιήσαμε ότι η επιτυχία δεν αφορά μόνο τα δίκτυα. υπάρχουν τόσες άλλες διαστάσεις σε αυτό. Και ένα από τα πράγματα που χρειαζόμαστε για την επιτυχία, προφανώς, είναι η απόδοση.
Ας ορίσουμε λοιπόν ποια είναι η διαφορά μεταξύ απόδοσης και επιτυχίας.
Λοιπόν, η απόδοση είναι αυτό που κάνεις: πόσο γρήγορα τρέχεις, τι είδους πίνακες ζωγραφίζεις, τι είδους χαρτιά δημοσιεύεις. Ωστόσο, στον εργασιακό μας ορισμό, η επιτυχία αφορά αυτό που παρατηρεί η κοινότητα από αυτό που κάνατε, από την απόδοσή σας: Πώς το αναγνωρίζει και πώς σας ανταμείβει για αυτό;
Με άλλα λόγια, η απόδοσή σας αφορά εσάς, αλλά η επιτυχία σας αφορά όλους εμάς. Και αυτή ήταν μια πολύ σημαντική αλλαγή για εμάς, γιατί τη στιγμή που ορίσαμε την επιτυχία ως ένα συλλογικό μέτρο που μας παρέχει η κοινότητα, έγινε μετρήσιμο, γιατί αν είναι στην κοινότητα, υπάρχουν πολλά σημεία δεδομένων σχετικά με αυτό.
Πηγαίνουμε λοιπόν σχολείο, ασκούμαστε, εξασκούμαστε, γιατί πιστεύουμε ότι η απόδοση οδηγεί στην επιτυχία. Αλλά με τον τρόπο που αρχίσαμε πραγματικά να εξερευνούμε, συνειδητοποιήσαμε ότι η απόδοση και η επιτυχία είναι πολύ, πολύ διαφορετικές όταν πρόκειται για τα μαθηματικά του προβλήματος. Και επιτρέψτε μου να το επεξηγήσω.
Ο ταχύτερος άνθρωπος στη γη, είναι ο Γιουσέιν Μπολτ. Και φυσικά, κερδίζει τους περισσότερους διαγωνισμούς στους οποίους συμμετέχει. Και ξέρουμε ότι είναι ο πιο γρήγορος στη γη επειδή έχουμε ένα χρονόμετρο για να μετρήσουμε την ταχύτητά του.
Λοιπόν, αυτό που είναι ενδιαφέρον γι 'αυτόν είναι ότι όταν κερδίζει, δεν το κάνει ξεπερνώντας πραγματικά σημαντικά τον ανταγωνισμό του. Τρέχει το πολύ ένα τοις εκατό πιο γρήγορα από αυτόν που χάνει τον αγώνα. Και όχι μόνο τρέχει μόνο ένα τοις εκατό γρηγορότερα από το δεύτερο, αλλά δεν τρέχει 10 φορές γρηγορότερα από εμένα — και δεν είμαι καλός δρομέας, πιστέψτε με.
Και κάθε φορά που μπορούμε να μετρήσουμε την απόδοση, παρατηρούμε κάτι πολύ ενδιαφέρον: δηλαδή η απόδοση είναι περιορισμένη. Αυτό σημαίνει είναι ότι δεν υπάρχουν τεράστιες διακυμάνσεις στην ανθρώπινη απόδοση. Διαφέρει μόνο σε ένα στενό εύρος και χρειαζόμαστε το χρονόμετρο για να μετρήσουμε τις διαφορές.
Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν μπορούμε να δούμε τα καλά από τα καλύτερα, αλλά τα καλύτερα είναι πολύ δύσκολο να ξεχωρίσουμε. Και το πρόβλημα με αυτό είναι ότι οι περισσότεροι από εμάς εργαζόμαστε σε περιοχές όπου δεν έχουμε χρονομέτρηση για να μετρήσουμε την απόδοσή μας. Εντάξει, η απόδοση είναι περιορισμένη, δεν υπάρχουν τεράστιες διαφορές μεταξύ μας όσον αφορά την απόδοσή μας.
ΤΙ ΟΝΟΜΑΖΕΙΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ;
Λοιπόν, ας περάσουμε σε ένα διαφορετικό θέμα, όπως τα βιβλία. Ένα μέτρο επιτυχίας για τους συγγραφείς είναι το πόσοι άνθρωποι διαβάζουν το έργο τους. Και έτσι, όταν κυκλοφόρησε το προηγούμενο βιβλίο μου το 2009, ήμουν στην Ευρώπη και μιλούσα με τον εκδότη μου και με ενδιέφερε: Ποιος είναι ο Aνταγωνισμός;
Και είχα μερικά απρόσμενα και υπέροχα. Εκείνη την εβδομάδα ο Dan Brown κυκλοφόρησε με το "The Lost Symbol" και ο Nicholas Sparks κυκλοφόρησε το "The Last Song" επίσης.
Και μόλις κοιτάξεις τη λίστα, συνειδητοποιείς και ξέρεις, ότι όσον αφορά την απόδοση, δεν υπάρχει σχεδόν καμία διαφορά μεταξύ αυτών των βιβλίων ή των δικών μου. Σωστά?
Ίσως λοιπόν, αν η ομάδα του Νίκολας Σπαρκς δουλέψει λίγο πιο σκληρά, θα μπορούσε εύκολα να είναι το νούμερο ένα, γιατί είναι σχεδόν τυχαίο ποιός κατέληξε στην κορυφή.
Είπα λοιπόν, ας δούμε τους αριθμούς - είμαι άτομο των δεδομένων, σωστά;
Ας δούμε λοιπόν ποιες ήταν οι πωλήσεις για τον Nicholas Sparks.
Και αποδεικνύεται ότι εκείνο το πρώτο Σαββατοκύριακο, ο Nicholas Sparks πούλησε περισσότερα από 100.000 αντίτυπα, που είναι ένας εκπληκτικός αριθμός. Μπορείτε πραγματικά να φτάσετε στην κορυφή της λίστας των best-seller των «New York Times» πουλώντας 10.000 αντίτυπα την εβδομάδα, έτσι δεκαπλασιάστηκε αυτό που χρειαζόταν για να είναι το νούμερο ένα. Ωστόσο, δεν ήταν το νούμερο ένα. Γιατί; Γιατί υπήρχε ο Νταν Μπράουν, που πούλησε 1,2 εκατομμύρια αντίτυπα εκείνο το Σαββατοκύριακο.
Και ο λόγος που μου αρέσει αυτός ο αριθμός είναι επειδή δείχνει ότι, πραγματικά, όταν πρόκειται για επιτυχία, είναι απεριόριστο, ότι το καλύτερο δεν παίρνει μόνο λίγο περισσότερο από το δεύτερο καλύτερο, αλλά παίρνει τάξεις μεγέθους περισσότερες, επειδή η επιτυχία είναι συλλογική μετρήσει. Τους την δίνουμε, αντί να την κερδίζουμε μέσω της απόδοσής μας.
Έτσι, ένα από τα πράγματα που συνειδητοποιήσαμε είναι ότι η απόδοση, αυτού που κάνουμε, είναι περιορισμένη, αλλά η επιτυχία, που είναι συλλογική, είναι απεριόριστη, κάτι που σε κάνει να αναρωτιέσαι: Πώς πετυχαίνεις αυτές τις τεράστιες διαφορές στην επιτυχία όταν έχεις τόσο μικρές διαφορές στην απόδοση;
Και πρόσφατα, δημοσίευσα ένα βιβλίο που αφιέρωσα σε αυτό ακριβώς το ερώτημα. Και δεν μου έδωσαν αρκετό χρόνο για να τα αναλύσω όλα αυτά. Θα επιστρέψω λοιπόν στην ερώτηση: Εντάξει, έχεις επιτυχία: πότε εμφανίζεται αυτή;
Ας επιστρέψουμε λοιπόν στο spoiler του πάρτι και ας αναρωτηθούμε: Γιατί ο Αϊνστάιν έκανε αυτή τη γελοία δήλωση, ότι μόνο πριν τα 30 μπορούσες να είσαι πραγματικά δημιουργικός;
Πηγή: https://singjupost.com/
0 Σχόλια